Preses relīzes drukāt

Ziemeļvalstīs rosīgs digitalizētās mūzikas tirgus

20.10.2014. Šā gada jūnija pētījums rāda, ka četrās Ziemeļvalstīs – Dānijā, Norvēģijā, Somijā un Zviedrijā – ar kopskaitā 26 miljoniem iedzīvotāju ievērojami pieaudzis digitalizētās mūzikas patēriņš. 12 mēnešos straumēšanas vietņu pakalpojumus Ziemeļvalstīs izmantojuši aptuveni 8 miljoni interneta lietotāju vecumā no 15 līdz 65 gadiem. No tiem 7 miljoni lietojuši Spotify, ko visā pasaulē aktīvi izmanto ap 40 miljoniem cilvēku ik mēnesi. Kopumā mūziku ciparu formātā Ziemeļvalstīs izmanto 78% interneta lietotāju, mūzikas datnēm piekļūstot ar YouTube, Spotify, Wimp vai iTunes starpniecību. 20% aptaujāto, t.i., vairāk nekā 3,5 miljoni patērētāju, par piekļuvi saturam (lejupielādi vai straumēšanu) maksājuši, turklāt Norvēģijā – dāsnāk nekā trijās pārējās kaimiņvalstīs.
Lasīt tālāk

Autori ANO Pasaules intelektuālā īpašuma organizācijas 54. Ģenerālajā Asamblejā

13.10.2014. 24. septembrī Starptautiskā autoru un komponistu biedrību konfederācija (CISAC) pirmoreiz piedalījās ANO Pasaules intelektuālā īpašuma organizācijas (WIPO) Ģenerālajā Asamblejā, kur rīkoja paneļdiskusiju, lai izrunātu akūtākos jautājumus, ar ko autori patlaban saskaras visā pasaulē: kā iedibināt ilgtspējīgu radošo ekosistēmu digitālajā laikmetā, vairot cieņu pret autortiesībām un uzsākt atklātu dialogu ar politiķiem, kas nosaka dienaskārtību digitālās ekonomikas sektorā.
Lasīt tālāk

Lielbritānijā mūzika silda ekonomiku

03.10.2014. Apvienotās Karalistes (AK) mūzikas ierakstu industrijas pārstāvnieciskā organizācija BPI veikusi tirgus pētījumu, kas liecina par tiešu korelāciju starp pieprasījumu pēc mūzikas ierakstiem un visjaunākās paaudzes audio aparatūras noietu: piemēram, pieprasījumam pēc mūzikas ierakstiem palielinoties par 1%, par 1,4% audzis pieprasījums pēc viedtālruņiem.
Lasīt tālāk

EP iztaujā Etingeru

30.09.2014. Vakar Eiropas parlamentārieši trīs stundas izvaicājuši Ginteru Etingeru (Günther Oettinger, Vācija), kas EK jaunā prezidenta Žana Kloda Junkera provizoriskajā valdībā kandidē uz digitālās ekonomikas un sabiedrības komisāra amatu.
Lasīt tālāk

Autori tiekas ar Eiropas parlamentāriešiem

24.09.2014. Šodien Briselē Eiropas autoru un komponistu biedrību apvienība GESAC un Bavārijas Brīvvalsts Eiropas Savienībā pārstāvniecība sadarbībā ar Eiropas komponistu un dziesmu autoru aliansi ECSA uz plašu forumu „Satiec autorus!” (Meet the Authors) saaicinājusi Eiropas autorus, autoru kolektīvā pārvaldījuma organizāciju pārstāvjus un visu kultūras nozaru darbiniekus.
Lasīt tālāk

BRICS valstīm neizmantots kultūrekonomiskais potenciāls

23.09.2014. Starptautiskā autoru un komponistu biedrību konfederācija CISAC 18.09.2014. izziņojusi ekonomiska pētījuma rezultātus, kas liecina par t.s. BRICS bloka valstu (Brazīlijas, Krievijas, Indijas, Ķīnas, Dienvidāfrikas) neizmantoto potenciālu radošo industriju iespējās kāpināt valsts iekšzemes kopproduktu.
Lasīt tālāk

15.09.2014

AKKA/LAA autoru ievērībai!

Biedrības AKKA/LAA padome 11. septembra sēdē apstiprinājusi izmaiņas no raidorganizācijām iekasējamās atlīdzības sadalē, lai rastu risinājumu gadījumos, kad atlīdzība par darbu, kurš tiek atskaņots reti un kam ir vismaz 3 tiesību īpašnieki (teksta, mūzikas autors, izdevējs), sadalās fiziski neizmaksājami sīkās daļās. Meklējamo autoru skaita dēļ šādas atlīdzības sadale arī ieilgst un neatbilstoši sadārdzinās, un datu apstrādi nākas finansēt uz to autoru rēķina, kuru darbi ēterā skan biežāk. No 2014. gada 1. oktobra sadalē tiks iekļauti tikai tie darbi, par katru no kuriem aprēķināta vismaz 2 EUR liela atlīdzība.

Nolemts arī sekmēt katra biedrības AKKA/LAA autora līgumā iekļauto apņemšanos reģistrēt savus muzikālos, audiovizuālos, horeogrāfiskos, dramatiskos un muzikāli dramatiskos darbus AKKA/LAA birojā vai izmantojot darbu reģistrācijas elektronisko sistēmu biedrības mājaslapā. Šāda informācija ir būtiska, lai koncertprogrammu rīkotāju atskaitēs varētu identificēt norādītos darbus un to autorus un precīzi veikt iekasētās atlīdzības sadali. No 2014. gada 1. oktobra noteikts maksimālais darba reģistrācijas laiks – 10 darba dienas, kopš autors saņēmis atgādinājumu, ka nepieciešams darbu reģistrēt. Ja koncerta programmā iekļauti viena autora darbi, kas veido ne mazāk par 80% repertuāra, maksimālais termiņš būs 20 darba dienas kopš atkārtota atgādinājuma saņemšanas. Ja darbi nebūs reģistrēti noteiktajā termiņā, kārtējā sadalē tiks iekļauti tikai reģistrētie darbi.

Ja AKKA/LAA datubāzē fiksētās ziņas par darbu atšķirsies no tām, kas norādītas pasākuma programmā, sadalē tiks ņemta vērā datubāzē iekļautā informācija. Gadījumos, kad pārstāvēta autora mantiniekiem nav pietiekamu ziņu, lai darbu reģistrētu, to reģistrēt būs tiesīga AKKA/LAA ar norādi „Datu avots: izmantotāja dati”.

Atlīdzība par koncertos izmantotajiem darbiem Latvijas autoriem tāpat kā iepriekš tiks izmaksāta divas reizes gadā – īsi pirms Jāņiem un Ziemassvētkiem, bet, ja par koncertu iekasēta vismaz 300 EUR liela atlīdzība, sadali var veikt, tiklīdz saņemta izmantoto darbu programma un noliktajā termiņā reģistrēti atskaņotie darbi.

09.09.2014

Uzsākta mācību materiāla izstrāde

Šodien AKKA/LAA birojā notika pirmā darba sanāksme, lai sadarbībā ar Latvijas Izglītības ministriju, Valsts Izglītības satura centru un blakustiesību organizāciju LaIPA sāktu detalizēti izstrādāt mācību materiālu „Autortiesības skolā. Septiņi stāsti” elektroniskas vietnes vai cita veida datorizētā formātā. Saturā iekļauti stāsti par to, kas ir autors un pirātisms, aizsargāti un neaizsargāti darbi, autortiesības un autortiesību likums, ko nozīmē kopēšana, skenēšana, atsauču lietošana un licencēšana – kad atļauja vajadzīga un kad ne – un ar ko nodarbojas AKKA/LAA. Stāsti paredzēti 3.–9. klases skolotājiem un viņu audzēkņiem un iecerēti sarunas – jautājumu un atbilžu – formā.
Materiāls nepieciešams, lai jebkurš cilvēks jau no skolas vecuma iemācās, ka ikvienam radošam darbam ir autors – darba īpašnieks, kam par tā izmantošanu pienākas atlīdzība, turklāt jebkurš ir ne tikai citu autoru darbu izmantotājs, bet arī pats var būt autors.
Lasīt tālāk

Kontaktinformācija medijiem: tālrunis 67274744, 67506131, e-pasts: info@akka-laa.lv



Šajā sadaļā publicētās informācijas pārpublicēšana atļauta, norādot avotu.

02.09.2014

CISAC – jauns ģenerāldirektors

Starptautiskajai autoru un komponistu biedrību konfederācijai CISAC ir jauns ģenerāldirektors. No 1.septembra šai amatā stājies Gadi Orons (Gadi Oron). 
Viņš ir jurists, eksperts starptautiskajās autortiesībās ar vairāk nekā 15 gadu pieredzi. No 2012.gada G.Orons bija atbildīgs par CISAC juridisko jautājumu un politikas stratēģijas koordinēšanu starptautiskā mērogā. Šai laikā viņam izdevies aktivizēt organizācijas sadarbību ar daudzu valstu valdībām un likumdevējiem, kā arī iesākt vairākus stratēģiskus projektus, kuru mērķis ir veicināt autoru tiesības.
CISAC prezidents, komponists Žans Mišels Žārs, sveicot kolēģi ar iecelšanu amatā, paziņoja: „Orona kungs ir sevi pierādījis kā visas pasaules radošo cilvēku atbalstītājs, kurš ciena un novērtē autoru darbu. Esmu redzējis, cik pamatīgi kolēģis strādā, un tas ir atstājis iespaidu. Zinot viņa prasmes un aizraušanos, esmu pārliecināts, ka Orona kungs organizācijai CISAC nodrošināt radīt jaunus panākumus.” 
„Orona kunga paveiktais autoru tiesību jomā ir guvis vērā ņemamus rezultātus,” pauda Marija Gandelmane – Brazīlijas komponistu apvienības UBC izpilddirektore un CISAC Direktoru padomes priekšsēdētāja vietniece. „Kolēģa ilgstošā sadarbība ar dažādu valstu valdībām un noteiktība viņu ir izveidojusi par ideāli piemērotu jaunajam amatam. Orona iecelšana šai amatā raida spēcīgu signālu par CISAC apņemšanos aizsargāt autoru tiesības gan attīstītajās, gan jaunattīstības valstīs.”
G.Orons atzina: „Esmu ļoti satraukts, sākot darbu ģenerāldirektora amatā. CISAC ir unikāla organizācija, kam ir ārkārtīgi liela loma visas pasaules autoru darbībā. Ir pienācis laiks lieliem izaicinājumiem un jaunām iespējām autoriem. Man ir mērķis autoriem un organizācijām, kuras autorus pārstāv, palīdzēt, veicinot apstākļus, lai radošums tiktu aizsargāts un atalgots.”